PROJEKTY

Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2023/2024.

Szkoły uczestniczące:

  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
  • IES La Guineueta, Barcelona, Hiszpania,
  • IISS "F. Selmi" di Modena, Włochy,
  • Berufskolleg Lübbecke, Lübbecke, Niemcy,
  • Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
  • Yahya Akel Fen Lisesi, Yenişehir, Turcja,
  • Agrupamento de Escolas D. Maria II, Sintra, Cacém, Portugalia

Członkowie grupy: Weronika Barszcz, Michał Bartoń, Zuzanna Borkowska, Martyna Gałązka, Wiktor Gawryś, Sebastian Kamecki, Aleksandra Kępka, Damian Kot, Natalia Kuś, Maciej Luty, Michał Michalak, Bartosz Szczepaniak, Julia Szczygielska, Martyna Szczygielska, Bartosz Wrzosek. 

Koordynator szkolnego projektu: Marzena Miazek - Banach, Sylwester Broński.

Konsumpcja żywności to coś, co bardzo zmieniło się w ciągu ostatnich dziesięcioleci. Przemysł spożywczy stał się bardzo ważny i nie zawsze troszczy się o nasze zdrowie, ale o sprzedaż i osiąganie zysków naszym kosztem. W tym projekcie chcemy zająć się naszymi nawykami żywieniowymi, które są związane ze zdrowiem i na które duży wpływ ma nasza kultura. Zastanowimy się również nad tym, jak przemysł spożywczy działa i wpływa na środowisko.

Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:

https://view.genial.ly/658dcf41b285cb0014832110/presentation-you-are-what-you-eat
https://view.genial.ly/64f4d8ffc39b0b0011eed759/interactive-content-stereotypes
https://animoto.com/play/NmMqdY6fWouiAUqx6Xs45g
https://read.bookcreator.com/wz7WLX5OOjamnA49bR5uFUW4U4z2/mOcpWCcZQbOeXk3u11FrlA

 

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 - 2025" - Priorytet 3. Kierunek interwencji 3.2. "Zakup nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych i pedagogicznych"

Koordynator działań: Sylwia Gajda

Celem tego programu jest wspieranie szkoły w obszarze rozwijania zainteresowań młodzieży przez promowanie książki i czytelnictwa. Szkoła otrzymała 15 tys. złotych na zakup nowości wydawniczych, z czego 12 tys. to kwota dotacji rządowych, natomiast 3 tys. stanowi wkład Starostwa Powiatowego w Łukowie. W ramach realizacji tego programu zakupiono 728 egzemplarzy nowych książek, z czego 475 egzemplarzy to lektury szkolne, ujęte w nowej podstawie programowej. Księgozbiór biblioteki wzbogacił się w poczytne przez młodzież powieści obyczajowe, kryminalne oraz fantastykę, a także książki popularno – naukowe z poszczególnych dziedzin wiedzy, w tym z zakresu historii Polski XX w., a także psychologiczne, szczególnie literaturę motywacyjną oraz z zakresu rozwoju osobowego.

W ramach realizacji tego programu realizowane są projekty edukacyjne, konkursy czytelnicze, wystawy okolicznościowe oraz akcje promujące czytanie, z wykorzystaniem książek zakupionych z NPRCz.

Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2022/2023.

Szkoły uczestniczące:

  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
  • IES La Guineueta, Barcelona, Hiszpania,
  • IISS "F. Selmi" di Modena, Włochy,
  • Berufskolleg Lübbecke, Lübbecke, Niemcy,
  • Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
  • Yahya Akel Fen Lisesi, Yenişehir, Turcja,
  • Agrupamento de Escolas D. Maria II, Sintra, Cacém, Portugalia

Członkowie grupy: Nela Bazyluk, Bartłomiej Janowski, Krzysztof Kazimierczak, Iza Kisiel, Jakub Krasuski, Maciej Makowski, Łukasz Regan, Dominik Świderski, Kinga Piechowicz, Zuzanna Ptasińska, Aleksandra Szczygielska.

Koordynator szkolnego projektu: Marzena Miazek – Banach

Pod względem merytorycznym projekt „Our Digital Garden” dotyczył ochrony przyrody i środowiska w zdygitalizowanym świecie. Dzięki różnym technikom digitalizacji przyroda może być prezentowana, ulepszana, a być może nawet chroniona. W ramach projektu zbadano także globalne problemy środowiskowe w oparciu o lokalną florę i faunę. Założenia projektu to przede wszystkim: rozwijanie umiejętności planowania, rozwijanie umiejętności cyfrowych, podnoszenie kompetencji społecznych i międzykulturowych, podnoszenie świadomości uczniów w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim. Zwieńczeniem działań jest końcowa prezentacja pokazująca wkład każdego zespołu w końcowy efekt projektu.

Nagrody i wyróżnienia:

  • Krajowa Odznaka Jakości
  • Europejska Odznaka Jakości

Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:

https://joom.ag/Nr5d
https://prezi.com/p/8vtbik3ciy4m/?present=1
https://read.bookcreator.com/14m6orcTj0hIPRUn9CgFODH3i5g2/uOf0q62yRuKqKSDEUtgprA
https://animoto.com/play/9fQvL4sa3yaiCyveg0hTCA?fbclid=IwAR2xbmUcArC4MK9B3w4sLTnzWLv5FPbyKF6eYn3mhiI2ywMqk8YVYI6Ol5w

Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2021/2022.

Szkoły uczestniczące:

  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
  • Zespół Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych im. Marii Dąbrowskiej, Wrocław, Polska,
  • IISS "F. Selmi" di Modena, Włochy,
  • Berufskolleg Lübbecke, Lübbecke, Niemcy,
  • Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
  • Koning Willem I College, Den Bosch, Holandia,
  • Yahya Akel Fen Lisesi, Yenişehir, Turcja

Członkowie grupy: Dawid Celiński, Michał Gryczka, Bartosz Majczyna, Igor Kasak, Natalia Niewęgłowska, Norbert Ochnik, Magdalena Osińska, Piotr Porębski, Mateusz Wasilewski, Julia Wiąckiewicz, Karolina Rosa, Jacek Tomaszewski, Piotr Cichosz, Marcin Miszkurka. 

Koordynatorzy szkolnego projektu: Marzena Miazek – Banach, Katarzyna Milewska

Głównym celem tego projektu było uświadomienie uczniom korzystania z mediów i różnych niebezpieczeństw związanych z ich używaniem. Młodzież koncentrowała się na różnych negatywnych aspektach wynikających z cyfryzacji, takich jak zastraszanie, uzależnienie od mediów, prywatność danych, cyberprzestępczość lub fałszywe wiadomości oraz kilku innych, które musimy znać jako użytkownicy, jak na przykład prawa autorskie. Uczniowie przekonali się także, że cyfryzacja przyczynia się do przyjaznego dla środowiska stylu życia. Uczniowie korzystali z różnych programów i aplikacji wspierających ich działania, aby dzięki ich wykorzystaniu poszerzać swoje kompetencje medialne. Poprzez komunikację w języku angielskim, wzbogacili również słownictwo i rozwinęli swoje umiejętności językowe. Praca w grupach międzynarodowych sprzyjała poprawie kompetencji społecznych oraz szerzeniu tolerancji międzykulturowej.

Nagrody i wyróżnienia:

  • Krajowa Odznaka Jakości
  • Europejska Odznaka Jakości

Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:

https://view.genial.ly/620a892ab65dd900191a1cdd/presentation-esafety-goes-green
https://joom.ag/Gpid
https://bit.ly/GreenFakes
https://read.bookcreator.com/uozeeXoP8MheGlPooFYO-SqUGaObtBWz7Y73L4ECqNo/FGGXWroYS_2JUnsV1J33Ng
Book Creator - eSAfety Goes Green e-book

https://prezi.com/p/jvllgw5eis7_/?present=1

Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2021/2022.

Szkoły uczestniczące:

  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
  • Koning Willem I College, Den Bosch, Holandia,
  • Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
  • Agrupamento de Escolas D. Maria II, Sintra, Cacém, Portugalia.
  • IES La Guineueta, Barcelona, Hiszpania
  • IISS "F. Selmi" di Modena, Włochy

Członkowie grupy: Ola Kęzik, Zuzanna Pieniak, Julia Semczuk, Patrycja Ochota, Wiktoria Szerszeń, Amelia Chrzanowska, Natalia Jaworska, Julia Wysokińska, Dominika Barszcz, Natalia Borkowska, Patrycja Kochańska, Wiktoria Wojtaś. 

Koordynator szkolnego projektu: Anna Sałasińska.

Projekt dotyczył Mistrzostw Świata w piłce nożnej, które odbędą się w 2022. Temat był dosyć ciekawy, ponieważ w organizacji tego wydarzenia bierze udział wiele osób z całego świata. Są to osoby, które mają za zadanie przygotować te Mistrzostwa i ci, którzy są sportowcami. Ci, którzy przyjeżdżają do kraju gospodarza, aby śledzić mecze na trybunach i ci, którzy oglądają je w domu. Ci, którzy czerpią korzyści z Pucharu i ci, którzy inwestują pieniądze. Podczas pracy nad projektem uczniowie zapoznali się z zasadami piłki nożnej, klubami piłkarskimi oraz znanymi piłkarzami z wielu krajów. Kolejnym ważnym punktem było przyjrzenie się krajom biorącym udział w Mistrzostwach i Katarowi jako gospodarzowi. Kwestią, do której wszystko się sprowadza, będzie filozofia i organizacja Pucharu Świata. Ogólnie jest to postrzegane jako bardzo pozytywne wydarzenie, na które wiele osób czeka z niecierpliwością. Ale czy istnieje przepaść między aspiracjami a rzeczywistością?

Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:

eTwinning Soccer Trailer