PROJEKTY
Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2017/2018.
Szkoły uczestniczące:
- IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
- Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden Niemcy,
- Lycee de langue francaise Antoine de Saint-Exupery, Plovdiv, Bułgaria,
- IISS "F. Selmi", Modena (Mo) Włochy,
- EREA Alain-Fournier, Beaune Francja,
- Zespół Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych im. Marii Dąbrowskiej we Wrocławiu, Polska
- IPSEOA di Cervia, Cervia (Ra) Włochy.
Członkowie polskiej grupy: Alicja Sopyła, Anna Szczęsna, Bartosz Pycka, Damian Figat, Ewa Poźniak, Jakub Nowek, Karolina Lendzion, Karolina Rytel, Karolina Wiącek, Maciej Izdebski, Monika Bajura, Monika Jerzy, Natalia Golba, Patrycja Radomyska, Radosław Konieczny, Weronika Białach, Wiktoria Opalińska, Zuzanna Pytlak.
Koordynator szkolnego projektu: Marzena Miazek – Banach
Celem projektu jest nawiązanie znajomości z rówieśnikami ze szkół partnerskich, wymiana poglądów i opinii na interesujące tematy (bezpieczeństwo w Europie, podróżowanie po Europie, środki transportu, menu, lista światowego dziedzictwa UNESCO, organizacja czasu wolnego, możliwości pracy w krajach Unii Europejskiej, miasta godne zwiedzenia), wymiana kart pocztowych, ćwiczenie pewnych umiejętności (rozmowy w pociągu, planowanie wspólnej podróży), stworzenie prezentacji podsumowującej efekty pracy całego zespołu oraz loga projektu, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
Nagrody i odznaczenia:
- Krajowa i Europejska Odznaka Jakości,
- Nagroda w 65. Konkursie Europejskim,
- Publikacja projektu w katalogu ‘Cultural Heritage 2018’, który przetłumaczono na 27 języków.
Efekty pracy nad projektem można zobaczyć na:
https://prezi.com/hczruv1ic3io/we-are-travelling-together-final-presentation/
Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2016/2017.
Szkoły uczestniczące:
- IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
- Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden Niemcy,
- Lycee de langue francaise Antoine de Saint-Exupery, Plovdiv, Bułgaria,
- Secondary Vocational School, Nové Mesto nad Váhom, Nové Mesto Nad Váhom Słowacja,
- IES Menéndez Tolosa, La Línea De La Concepción Hiszpania.
Członkowie polskiej grupy: Adam Borowiec, Aneta Ogrodnik, Dagmara Bocian, Kamila Bartnicka, Kamila Sobiech, Karolina Czubaszek, Magdalena Pogorzelska, Olga Bielecka, Patryk Izdebski, Paweł Osiński, Piotr Uszko, Wiktoria Dudek.
Koordynator szkolnego projektu: Marzena Miazek – Banach
Uczniowie wymieniali się informacjami na temat swoich szkół, miast i regionów, w których mieszkają, prezentowali historyczne i współczesne osobowości słynnych Polaków, wzbogacili swoją wiedzę o Europie i ludziach, którzy ją zamieszkują, poznali zabytki UNESCO, występujące w krajach szkół partnerskich, ułożyli z partnerami wspólną piosenkę o projekcie i ją nagrali, uczestniczyli w tworzeniu prezentacji finałowej w Prezi, stworzyli komiksy prezentujące wywiady z wybranymi postaciami z dziedziny historii, kultury, nauki, ułożyli scenariusz i nagrali wywiad z Marią Skłodowską – Curie. Projekt został zgłoszony do 64 edycji konkursu European Competition i został jego tegorocznym zwycięzcą.
Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:https://www.youtube.com/watch?v=AtipEKuiR-Q&t
https://prezi.com/mp6yvky_pqsn/europeans-on-stage/?utm_campaign=share&utm_medium=copy
Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2015/2016.
Szkoły uczestniczące:
- IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
- Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden Niemcy,
- СОУ " Черноризец Храбър", Plovdiv Bułgaria,
- Escola Túrbula, Sant Adrià De Besòs Hiszpania,
- Lycée du Haut-Barr (Saverne), Saverne Francja,
- IES Menéndez Tolosa, La Línea De La Concepción Hiszpania.
Członkowie polskiej grupy: Patrycja Czarnecka, Bartosz Czernic, Patryk Nowik, Patryk Sulej, Bartłomiej Pichnicki, Piotr Przeździak, Ewa Juszczyńska, Paulina Sobiczewska, Sebastian Pasik, Przemysław Wojtaszek, Klaudia Kamecka, Mateusz Izdebski.
Koordynator szkolnego projektu: Marzena Miazek – Banach
Celem przedsięwzięcia było nawiązanie znajomości z rówieśnikami ze szkół partnerskich, wymiana poglądów i opinii na interesujące tematy (nauka, organizacja czasu wolnego, sposoby spędzania wakacji, rodzina, telefony komórkowe, Boże Narodzenie, mobing, stereotypy itp.), wymiana kart pocztowych, wspólne stworzenie międzynarodowego przepisu na pokojowe danie, wykreowanie scenariusza filmu dotyczącego przygotowania dania na podstawie wybranego przepisu oraz kształtowanie umiejętności zastosowania nowoczesnych technologii. Praca nad projektem była monitorowana przez Krajowe Biuro eTwinning. Efekty pracy systematycznie wprowadzane były na międzynarodową platformę Twinspace.
Projekt „Make peace making meat balls” zgłoszony został do trójnarodowego konkursu Young Europeans Award, przeznaczonego dla młodzieży z Polski, Niemiec i Francji i otrzymał wyróżnienie za pomysłowość i zaangażowanie uczniów oraz nagrodę w wysokości 100 Euro.
Projektowi została również nadana Odznaka Jakości przez Krajowe Biuro eTwinning. Odznaka Jakości jest przyznawana wybitnym projektom eTwinning i wskazuje osiągnięcie określonego krajowego i europejskiego standardu. Dla nauczycieli jest to uznanie ich pracy, dla uczniów to większa motywacja do prowadzenia zaplanowanych działań, a dla szkoły – publiczne potwierdzenie zaangażowania i dążenia do jakości oraz otwartość na współpracę europejską.
Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:
https://www.youtube.com/watch?v=BM1rFWk8cFU
https://prezi.com/92ouz2bskbps/this-is-us-the-german-class-hh16a/
Enter Your Future – to ogólnopolski projekt edukacyjny, skierowany do szkół ponadgimnazjalnych, przeprowadzany jednocześnie w ośmiu miastach Polski.
Projekt został stworzony w celu umożliwienia uczniom kontaktu z międzynarodowością.
Daje szansę młodym ludziom spojrzenia na świat z szerszej perspektywy poprzez branie udziału w zajęciach prowadzonych przez praktykantów z różnych zakątków naszego globu.
Założeniem projektu jest uczenie polskiej młodzieży tolerancji wobec innych kultur i religii świata. Podczas szkoleń trwających minimum tydzień, uczniowie mają możliwość doświadczenia, czym faktycznie są różnice kulturowe. Dodatkowym atutem są zabawy interaktywne oraz prowadzenie zajęć w języku angielskim. Umożliwia to sprawdzenie
i poszerzenie swoich umiejętności językowych, pokazanie nowych perspektyw, naukę otwartości i ciekawości świata.
Korzyści dla Szkoły:
- Urozmaicenie zajęć - wzbudzenie ciekawości uczniów, zwiększenie motywacji,
- Możliwość podniesienia poziomu znajomości języka angielskiego wśród uczniów,
- Podwyższenie prestiżu Szkoły - zaistnienie na tle innych liceów,
- Posiadanie zagranicznego lektora,
- Spełnienie swojej funkcji społecznej poprzez szeroko rozumianą edukację, otwartość na świat oraz wzbudzanie tolerancji.
Korzyści dla uczniów:
- Zwiększenie efektywności nauki poprzez kontakt z żywym językiem - lepsze przygotowanie do egzaminów,
- Poznanie praktykanta, jego kraju, kultury oraz zwyczajów bez konieczności przekraczania granic Polski,
- Motywacja do dalszego rozwoju, dążenie do doskonałości.
Strona 3 z 5