PROJEKTY

Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2021/2022.

Szkoły uczestniczące:

  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
  • Koning Willem I College, Den Bosch, Holandia,
  • Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
  • Agrupamento de Escolas D. Maria II, Sintra, Cacém, Portugalia.
  • IES La Guineueta, Barcelona, Hiszpania
  • IISS "F. Selmi" di Modena, Włochy

Członkowie grupy: Ola Kęzik, Zuzanna Pieniak, Julia Semczuk, Patrycja Ochota, Wiktoria Szerszeń, Amelia Chrzanowska, Natalia Jaworska, Julia Wysokińska, Dominika Barszcz, Natalia Borkowska, Patrycja Kochańska, Wiktoria Wojtaś. 

Koordynator szkolnego projektu: Anna Sałasińska.

Projekt dotyczył Mistrzostw Świata w piłce nożnej, które odbędą się w 2022. Temat był dosyć ciekawy, ponieważ w organizacji tego wydarzenia bierze udział wiele osób z całego świata. Są to osoby, które mają za zadanie przygotować te Mistrzostwa i ci, którzy są sportowcami. Ci, którzy przyjeżdżają do kraju gospodarza, aby śledzić mecze na trybunach i ci, którzy oglądają je w domu. Ci, którzy czerpią korzyści z Pucharu i ci, którzy inwestują pieniądze. Podczas pracy nad projektem uczniowie zapoznali się z zasadami piłki nożnej, klubami piłkarskimi oraz znanymi piłkarzami z wielu krajów. Kolejnym ważnym punktem było przyjrzenie się krajom biorącym udział w Mistrzostwach i Katarowi jako gospodarzowi. Kwestią, do której wszystko się sprowadza, będzie filozofia i organizacja Pucharu Świata. Ogólnie jest to postrzegane jako bardzo pozytywne wydarzenie, na które wiele osób czeka z niecierpliwością. Ale czy istnieje przepaść między aspiracjami a rzeczywistością?

Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:

eTwinning Soccer Trailer

Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2020/2021.

Szkoły uczestniczące:

  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
  • Koning Willem I College, Den Bosch, Holandia
  • Agrupamento de Escolas D. Maria II, Sintra, Cacém, Portugalia
  • Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
  • IES La Guineueta, Barcelona, Hiszpania

Członkowie grupy: Rafał Banach, Krzysztof Beran, Emilia Gosek, Kamil Jakubaszek, Wiktor Jastrzębski, Zuzanna Józwik, Mikołaj Kaliński, Daniel Kaźmierczak, Jakub Kruczek, Mateusz Ponikowski, Maciej Ptasiński, Mikołaj Sidoruk, Marcel Warowny.

Koordynator szkolnego projektu: Marzena Miazek – Banach

Projekt dotyczył zaprojektowania „Inteligentnych miast i wiosek”. Całościowa koncepcja rozwoju, której celem było uczynienie miast bardziej wydajnymi, zaawansowanymi technologicznie, bardziej ekologicznymi i bardziej sprzyjającymi włączeniu społecznemu, została podzielona na różne podobszary. Zwrócono uwagę na innowacje techniczne, gospodarcze i społeczne. Efektem prac są konkretne propozycje, które mają uczynić nasze miasta bardziej inteligentnymi. Celem nadrzędnym było także kształtowanie umiejętności medialnych, językowych, społecznych i informatycznych uczniów. Praca nad projektem odbywała się poprzez działania indywidualne oraz w ramach zespołów międzynarodowych. Młodzież zdobywała informacje dotyczące powstawania inteligentnych miast, nowoczesnych technologii, infrastruktury, budowli, zdrowia, energii, środowiska przyrodniczego. Wzbogaciła również wiedzę na temat zakładania wirtualnego przedsiębiorstwa, korzystania z finansowania społecznościowego i metod marketingowych. Językiem komunikacji uczestników projektu był język angielski.

Nagrody i wyróżnienia:

  • II miejsce w 68. Konkursie Europejskim "Digital EU – and YOU?!"
  • Krajowa Odznaka Jakości
  • Europejska Odznaka Jakości

Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:

https://prezi.com/view/8vW7xLOMUsvDZGFPhhXy/
https://read.bookcreator.com/5UEMqJ1M1GYmNs4ac33SUWxCHo23/Mmp2KIp0Rv2JkoY0SR4qzA
https://view.genial.ly/620d7ea54f39570012c6a493/interactive-image-be-smart-be-part
https://animoto.com/play/RiJ7ajhXzEYXFKli3nfAng

Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2019/2020.

Szkoły uczestniczące:

  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
  • Koning Willem I College, Den Bosch, Holandia
  • Colégio de Nossa Senhora da Graça, Vila Nova De Milfontes, Portugalia,
  • Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
  • Zespół Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych im. Marii Dąbrowskiej we Wrocławiu, Wrocław, Polska

Członkowie grupy: Marta Bogusz, Rafał Całuch, Iza Chudek, Kacper Dobrowolski, Maciej Dołęga, Anna Goławska, Michał Goławski, Mateusz Łucjan, Julia Mitura, Patrycja Piotrowska, Aleksandra Rola, Maciej Soćko, Szymon Suchodolski, Jakub Sprycha, Zuzanna Strzakłowiec, Aleksandra Sobiech, Małgorzata Walo, Marta Wysokińska, Adrian Zalewski.

Koordynator szkolnego projektu: Marzena Miazek – Banach

Celem projektu jest kooperacja z rówieśnikami ze szkół partnerskich. Uczniowie z różnych zagranicznych krajów europejskich tworzą i organizują wirtualne przedsiębiorstwo, w którym mogą się spotykać i wspierać / wymieniać pomysły w celu osiągnięcia wyższego poziomu angielskiego, rozwijania kompetencji zgodnie z wyznaczonymi celami. Uczą się także, jak założyć wirtualne przedsiębiorstwo, korzystać z finansowania społecznościowego, metod marketingowych, rozwijać umiejętności ICT. Na zakończenie młodzież opracuje broszurę na temat zakładania takiej firmy i oceni ich postępy. Założenia projektu to przede wszystkim: rozwijanie umiejętności planowania, rozwijanie umiejętności cyfrowych, poprawa kompetencji społecznych i międzykulturowych, podnoszenie świadomości uczniów na temat zrównoważonego rozwoju oraz ćwiczenie umiejętności komunikacji w języku angielskim.

Nagrody i wyróżnienia:

Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:
https://prezi.com/p/tpuj8v_t-glo/space-cafe/
https://animoto.com/play/JP3AV7Ts3JunUi3seIffbA

 

Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2018/2019.

Szkoły uczestniczące:

  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
  • Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden Niemcy,
  • Lycee de langue francaise Antoine de Saint-Exupery, Plovdiv, Bułgaria,
  • IISS "F. Selmi", Modena (Mo) Włochy,
  • Ataşehir Mevlana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Turcja
  • Zespół Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych im. Marii Dąbrowskiej we Wrocławiu, Polska

Członkowie polskiej grupy: Monika Bajura, Weronika Białach, Damian Figat, Edyta Goławska, Maciej Izdebski, Monika Jerzy, Karolina Lendzion, Jakub Nowek, Martyna Olechowska, Wiktoria Opalińska, Joanna Poreda,  Ewa Poźniak, Alicja Sopyła, Julia Świder, Karolina Wiącek.

Koordynator szkolnego projektu: Marzena Miazek – Banach

 Celem projektu była wymiana poglądów i opinii na temat: bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych,- wykorzystania aplikacji, portali społecznościowych, smartfonów, - analizowania wskazówek dotyczących netykiety, cyberprzemocy, oddzielania informacji prawdziwej od fałszywej, legalnego wykorzystywania muzyki, obrazów, tekstów, cytatów,  zabezpieczania danych osobowych, zakupów przez internet, surfowania po ciemnej stronie internetu, uzależnienia od internetu, sławy bloggerów i youtuberów, udzielania rad osobie, która jest ofiarą przemocy internetowej.

Nagrody i wyróżnienia:

  • Krajowa i Europejska Odznaka Jakości,
  • Nagroda w 66. Konkursie Europejskim "YOUrope – chodzi o Ciebie!"

Efekty pracy nad projektem można zobaczyć na:

https://www.youtube.com/watch?v=J8whh-2qfmM
https://prezi.com/qjqgrcokqwb7/ewalking/

Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2017/2018.

Szkoły uczestniczące:

  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
  • ITIS Galileo Galilei, Livorno, Włochy,
  • Lycée Kirschleger, Munster, Francja,
  • Bülent Ecevit Orta Okulu, Bahçelievler Istanbul, Turcja.

Członkowie polskiej grupy: Alicja Sopyła, Anna Szczęsna, Bartosz Żurawski, Dagmara Bocian, Damian Figat, Edyta Goławska, Julia Świder, Kamila Bartnicka, Karolina Lendzion, Karolina Rytel, Karolina Wiącek, Krystian Pudło, Jakub Nowek, Maciej Izdebski, Maciej Badurka, Magdalena Krasuska, Martyna Olechowska, Monika Bajura, Natalia Cabaj, Patrycja Radomyska, Sandra Koper, Weronika Białach, Wiktoria Opalińska.

Koordynator szkolnego projektu: Anna Sałasińska

Celem projektu jest poznanie plastiku na różnych płaszczyznach, jego historii, wpływu na środowisko i społeczeństwo, procesu produkcji, zastosowań, np. w medycynie, sztuce, życiu codziennym. Zadaniem uczniów było przygotowanie filmików tematycznych i zbieranie informacji na temat plastiku, a następnie prezentacja wyników ich pracy na platformie TwinSpace.

Filmik przygotowany przez drużynę można zobaczyć tutaj:

https://youtu.be/m0J4M6-UkPQ