PROJEKTY
Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2024/2025
Szkoły uczestniczące:
- IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II, Łuków, Polska
- Zespół Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych im. Marii Dąbrowskiej, Wrocław, Polska
- IES La Guineueta, Barcelona, Hiszpania,
- IISS "F. Selmi" di Modena, Włochy,
- Berufskolleg Lübbecke, Lübbecke, Niemcy,
- Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
- Yahya Akel Fen Lisesi, Yenişehir, Turcja,
- Agrupamento de Escolas D. Maria II, Sintra, Cacém, Portugalia
Członkowie grupy:
Koordynator szkolnego projektu: Anna Sałasińska
Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2023/2024.
Szkoły uczestniczące:- IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
- IES La Guineueta, Barcelona, Hiszpania,
- IISS "F. Selmi" di Modena, Włochy,
- Berufskolleg Lübbecke, Lübbecke, Niemcy,
- Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
- Yahya Akel Fen Lisesi, Yenişehir, Turcja,
- Agrupamento de Escolas D. Maria II, Sintra, Cacém, Portugalia
Członkowie grupy: Weronika Barszcz, Michał Bartoń, Zuzanna Borkowska, Martyna Gałązka, Wiktor Gawryś, Sebastian Kamecki, Aleksandra Kępka, Damian Kot, Natalia Kuś, Maciej Luty, Michał Michalak, Bartosz Szczepaniak, Julia Szczygielska, Martyna Szczygielska, Bartosz Wrzosek.
Koordynator szkolnego projektu: Marzena Miazek - Banach, Sylwester Broński.
Głównym celem projektu była współpraca z rówieśnikami ze szkół partnerskich w celu zbadania nawyków żywieniowych i stereotypów uczestników projektu i społeczności kraju, z którego pochodzą.
Nawyki żywieniowe zazwyczaj wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie, a także są powiązane z kulturą danego kraju. Zadania projektu dotyczyły zatem propozycji zdrowego żywienia oraz próby znalezienia porad dotyczących nieprawidłowego odżywiania. Uczestnicy projektu próbowali także przyjrzeć się przemysłowi spożywczemu i jego wpływowi na środowisko naturalne.
Uczniowie w celu poszerzenia swoich kompetencji medialnych korzystali z różnorodnych programów i aplikacji wspierających ich działania. Komunikując się w języku angielskim, wzbogacili także swoje słownictwo i rozwinęli umiejętności językowe. Praca w grupach międzynarodowych przyczyniła się do podniesienia kompetencji społecznych i szerzenia tolerancji międzykulturowej.
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa Odznaka Jakości
- Krajowa Odznaka Jakości w Portugalii
Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:
https://view.genial.ly/658dcf41b285cb0014832110/presentation-you-are-what-you-eat
https://view.genial.ly/64f4d8ffc39b0b0011eed759/interactive-content-stereotypes
https://animoto.com/play/NmMqdY6fWouiAUqx6Xs45g
https://read.bookcreator.com/wz7WLX5OOjamnA49bR5uFUW4U4z2/mOcpWCcZQbOeXk3u11FrlA
https://secure.smore.com/n/jedpx-etwinning-project
https://www.canva.com/design/DAGHMCVD9n4/t3pj09dx2enpdj133Dhz1g/watch
https://prezi.com/p/tjmwh7ra3pyj/?present=1
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 - 2025" - Priorytet 3. Kierunek interwencji 3.2. "Zakup nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych i pedagogicznych"
Koordynator działań: Sylwia GajdaCelem tego programu jest wspieranie szkoły w obszarze rozwijania zainteresowań młodzieży przez promowanie książki i czytelnictwa. Szkoła otrzymała 15 tys. złotych na zakup nowości wydawniczych, z czego 12 tys. to kwota dotacji rządowych, natomiast 3 tys. stanowi wkład Starostwa Powiatowego w Łukowie. W ramach realizacji tego programu zakupiono 728 egzemplarzy nowych książek, z czego 475 egzemplarzy to lektury szkolne, ujęte w nowej podstawie programowej. Księgozbiór biblioteki wzbogacił się w poczytne przez młodzież powieści obyczajowe, kryminalne oraz fantastykę, a także książki popularno – naukowe z poszczególnych dziedzin wiedzy, w tym z zakresu historii Polski XX w., a także psychologiczne, szczególnie literaturę motywacyjną oraz z zakresu rozwoju osobowego.
W ramach realizacji tego programu realizowane są projekty edukacyjne, konkursy czytelnicze, wystawy okolicznościowe oraz akcje promujące czytanie, z wykorzystaniem książek zakupionych z NPRCz.
Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2022/2023.
Szkoły uczestniczące:- IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
- IES La Guineueta, Barcelona, Hiszpania,
- IISS "F. Selmi" di Modena, Włochy,
- Berufskolleg Lübbecke, Lübbecke, Niemcy,
- Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
- Yahya Akel Fen Lisesi, Yenişehir, Turcja,
- Agrupamento de Escolas D. Maria II, Sintra, Cacém, Portugalia
Członkowie grupy: Nela Bazyluk, Bartłomiej Janowski, Krzysztof Kazimierczak, Iza Kisiel, Jakub Krasuski, Maciej Makowski, Łukasz Regan, Dominik Świderski, Kinga Piechowicz, Zuzanna Ptasińska, Aleksandra Szczygielska.
Koordynator szkolnego projektu: Marzena Miazek – Banach
Pod względem merytorycznym projekt „Our Digital Garden” dotyczył ochrony przyrody i środowiska w zdygitalizowanym świecie. Dzięki różnym technikom digitalizacji przyroda może być prezentowana, ulepszana, a być może nawet chroniona. W ramach projektu zbadano także globalne problemy środowiskowe w oparciu o lokalną florę i faunę. Założenia projektu to przede wszystkim: rozwijanie umiejętności planowania, rozwijanie umiejętności cyfrowych, podnoszenie kompetencji społecznych i międzykulturowych, podnoszenie świadomości uczniów w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim. Zwieńczeniem działań jest końcowa prezentacja pokazująca wkład każdego zespołu w końcowy efekt projektu.
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa Odznaka Jakości
- Europejska Odznaka Jakości
Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:
https://joom.ag/Nr5d
https://prezi.com/p/8vtbik3ciy4m/?present=1
https://read.bookcreator.com/14m6orcTj0hIPRUn9CgFODH3i5g2/uOf0q62yRuKqKSDEUtgprA
https://animoto.com/play/9fQvL4sa3yaiCyveg0hTCA?fbclid=IwAR2xbmUcArC4MK9B3w4sLTnzWLv5FPbyKF6eYn3mhiI2ywMqk8YVYI6Ol5w
Międzynarodowy projekt współpracy ze szkołami partnerskimi, realizowany w roku szkolnym 2021/2022.
Szkoły uczestniczące:- IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,
- Zespół Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych im. Marii Dąbrowskiej, Wrocław, Polska,
- IISS "F. Selmi" di Modena, Włochy,
- Berufskolleg Lübbecke, Lübbecke, Niemcy,
- Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg, Minden, Niemcy,
- Koning Willem I College, Den Bosch, Holandia,
- Yahya Akel Fen Lisesi, Yenişehir, Turcja
Członkowie grupy: Dawid Celiński, Michał Gryczka, Bartosz Majczyna, Igor Kasak, Natalia Niewęgłowska, Norbert Ochnik, Magdalena Osińska, Piotr Porębski, Mateusz Wasilewski, Julia Wiąckiewicz, Karolina Rosa, Jacek Tomaszewski, Piotr Cichosz, Marcin Miszkurka.
Koordynatorzy szkolnego projektu: Marzena Miazek – Banach, Katarzyna Milewska
Głównym celem tego projektu było uświadomienie uczniom korzystania z mediów i różnych niebezpieczeństw związanych z ich używaniem. Młodzież koncentrowała się na różnych negatywnych aspektach wynikających z cyfryzacji, takich jak zastraszanie, uzależnienie od mediów, prywatność danych, cyberprzestępczość lub fałszywe wiadomości oraz kilku innych, które musimy znać jako użytkownicy, jak na przykład prawa autorskie. Uczniowie przekonali się także, że cyfryzacja przyczynia się do przyjaznego dla środowiska stylu życia. Uczniowie korzystali z różnych programów i aplikacji wspierających ich działania, aby dzięki ich wykorzystaniu poszerzać swoje kompetencje medialne. Poprzez komunikację w języku angielskim, wzbogacili również słownictwo i rozwinęli swoje umiejętności językowe. Praca w grupach międzynarodowych sprzyjała poprawie kompetencji społecznych oraz szerzeniu tolerancji międzykulturowej.
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa Odznaka Jakości
- Europejska Odznaka Jakości
Efekty pracy nad projektem można obejrzeć na:
https://view.genial.ly/620a892ab65dd900191a1cdd/presentation-esafety-goes-green
https://joom.ag/Gpid
https://bit.ly/GreenFakes
https://read.bookcreator.com/uozeeXoP8MheGlPooFYO-SqUGaObtBWz7Y73L4ECqNo/FGGXWroYS_2JUnsV1J33Ng
Book Creator - eSAfety Goes Green e-book
https://prezi.com/p/jvllgw5eis7_/?present=1